Close
(0) items
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.
Producten
    Filters
    Instellingen
    Zoek

    Mario Kart Double Dash

    €59,00

    Deel één stond aan de wieg van een compleet nieuw genre. Deel twee stond garant voor multiplayer-perfectie. Deel drie was klein, maar schitterend vormgegeven. En deel vier uit de Mario Kart-reeks? Dat wordt Mario Kart Double Dash!! En daarmee haal je alles in huis wat de supersnelle voorgangers te bieden hadden en nog heel veel meer.
    Op de lijst met spelfiguurtjes staan een heleboel bekende namen. Mario, Luigi, Peach en Yoshi, die er op de Super Nintendo, Nintendo 64 en Game Boy Advance al bij waren, zouden deze versie voor de Nintendo GameCube voor geen goud willen missen. Maar er zijn ook een heleboel nieuwe sterren die de kick van de snelheid wel eens wilden meemaken. Het scherm waar je een spelfiguurtje kunt kiezen is dan ook gevuld met typetjes als Baby Mario, Baby Luigi, Koopa Trooper (daar is ie weer!), Diddy Kong, Waluigi en nog veel meer. Het totale aantal coureurs komt daarmee op minimaal 16.
    Waarom zo veel? Omdat je voor de allereerste keer met twee spelfiguren in een kart stapt. Je mag helemaal zelf kiezen welk tweetal je in een kart stopt en ook nog eens in welke kart. Peach en Daisy kunnen samen in de gammele oerwoudmobiel van Donkey Kong stappen; de fabuleuze roze wagen van Peach kan bestuurd worden door Baby Mario en Waluigi en Bowser kan rondracen in die lachwekkende rammelkast van Wario, terwijl Mario achterin zit. Het aantal combinaties is gigantisch en ze zijn altijd grappig.
    Als de kleine Lakitu op traditionele wijze de race heeft gestart, bestuur jij de kart met daarin de twee coureurs. De besturing is zoals altijd perfect: met de Control Stick en de L- en R-knop kun je verbazend eenvoudig al slippend, sprintend, zigzaggend en stuiterend ieder parkoers afleggen. Maar het is de Z-knop (waarmee je je spelfiguren van plaats kunt laten wisselen) die Mario Kart: Double Dash!! zo bijzonder maakt.
    Het werkt zo: als je door een van de kleurige bonusblokken heen dendert, pakt de bijrijder de power-up. Je kunt zelfs zien dat je spelfiguur iets vasthoudt. Ieder figuur in Double Dash!! heeft een eigen unieke super-power-up, om de boel mee in het honderd te laten lopen. Zo heeft Bowser een gigantische puntige schelp en heeft Donkey Kong een bananenschil zo groot als een huis. Je moet dus echt een strategie bedenken en beslissen wie van de twee coureurs achterin zit op het moment dat je een voorwerp oppikt. Bovendien houden de bijrijders hun voorwerp op het moment dat je ze op de bestuurdersstoel neerzet (grote zakken, snap je wel?). Als je voorwerpen bewaart en ze daarna slim inzet, kun je tactisch spelen.
    De animaties? Die zijn verbluffend. De coureurs wisselen vuile blikken uit als ze elkaar passeren en de figuurtjes op de achterste stoel proberen zich wanhopig vast te klampen als ze uit de kart zijn gestuiterd omdat er een beetje al te enthousiast wordt gereden. Luigi beukt er zoals altijd op los als hij verliest. Je kunt zien hoe alle wielen van de acht karts draaien en stuiteren omdat er door loodgieters, dinosaurussen, schildpadden en prinsessen aan een stuurtje wordt gedraaid, wat je ook al goed kunt zien. Nou, dan weet je dat er genieën aan het werk zijn geweest.
    De parkoersen van Double Dash!! zijn ontworpen door Nintendo's beste landschapsarchitecten. De bochten en kronkels, bobbels en snelheidsstrips zijn zo neergelegd dat er een soort achtbaanrit ontstaat, waarvan je de rillingen krijgt. Zo kom je de blaffende Chain Chomp tegen, die je op het parkoers Luigi Grand Prix te grazen probeert te nemen en wordt de snelweg van Mushroom City bewaakt door Wiggler-vormige voertuigen. Stadions die baden in het licht van schijnwerpers, rustgevende oerwouden met gevaarlijk bewegende houten bruggen en de stad- en strandparkoersen van Delfino eiland. En dat zijn nog maar een paar van de omgevingen die je te zien krijgt, terwijl door de hoge snelheid de tranen over je wangen stromen.

    Deel één stond aan de wieg van een compleet nieuw genre. Deel twee stond garant voor multiplayer-perfectie. Deel drie was klein, maar schitterend vormgegeven. En deel vier uit de Mario Kart-reeks? Dat wordt Mario Kart Double Dash!! En daarmee haal je alles in huis wat de supersnelle voorgangers te bieden hadden en nog heel veel meer.
    Op de lijst met spelfiguurtjes staan een heleboel bekende namen. Mario, Luigi, Peach en Yoshi, die er op de Super Nintendo, Nintendo 64 en Game Boy Advance al bij waren, zouden deze versie voor de Nintendo GameCube voor geen goud willen missen. Maar er zijn ook een heleboel nieuwe sterren die de kick van de snelheid wel eens wilden meemaken. Het scherm waar je een spelfiguurtje kunt kiezen is dan ook gevuld met typetjes als Baby Mario, Baby Luigi, Koopa Trooper (daar is ie weer!), Diddy Kong, Waluigi en nog veel meer. Het totale aantal coureurs komt daarmee op minimaal 16.
    Waarom zo veel? Omdat je voor de allereerste keer met twee spelfiguren in een kart stapt. Je mag helemaal zelf kiezen welk tweetal je in een kart stopt en ook nog eens in welke kart. Peach en Daisy kunnen samen in de gammele oerwoudmobiel van Donkey Kong stappen; de fabuleuze roze wagen van Peach kan bestuurd worden door Baby Mario en Waluigi en Bowser kan rondracen in die lachwekkende rammelkast van Wario, terwijl Mario achterin zit. Het aantal combinaties is gigantisch en ze zijn altijd grappig.
    Als de kleine Lakitu op traditionele wijze de race heeft gestart, bestuur jij de kart met daarin de twee coureurs. De besturing is zoals altijd perfect: met de Control Stick en de L- en R-knop kun je verbazend eenvoudig al slippend, sprintend, zigzaggend en stuiterend ieder parkoers afleggen. Maar het is de Z-knop (waarmee je je spelfiguren van plaats kunt laten wisselen) die Mario Kart: Double Dash!! zo bijzonder maakt.
    Het werkt zo: als je door een van de kleurige bonusblokken heen dendert, pakt de bijrijder de power-up. Je kunt zelfs zien dat je spelfiguur iets vasthoudt. Ieder figuur in Double Dash!! heeft een eigen unieke super-power-up, om de boel mee in het honderd te laten lopen. Zo heeft Bowser een gigantische puntige schelp en heeft Donkey Kong een bananenschil zo groot als een huis. Je moet dus echt een strategie bedenken en beslissen wie van de twee coureurs achterin zit op het moment dat je een voorwerp oppikt. Bovendien houden de bijrijders hun voorwerp op het moment dat je ze op de bestuurdersstoel neerzet (grote zakken, snap je wel?). Als je voorwerpen bewaart en ze daarna slim inzet, kun je tactisch spelen.
    De animaties? Die zijn verbluffend. De coureurs wisselen vuile blikken uit als ze elkaar passeren en de figuurtjes op de achterste stoel proberen zich wanhopig vast te klampen als ze uit de kart zijn gestuiterd omdat er een beetje al te enthousiast wordt gereden. Luigi beukt er zoals altijd op los als hij verliest. Je kunt zien hoe alle wielen van de acht karts draaien en stuiteren omdat er door loodgieters, dinosaurussen, schildpadden en prinsessen aan een stuurtje wordt gedraaid, wat je ook al goed kunt zien. Nou, dan weet je dat er genieën aan het werk zijn geweest.
    De parkoersen van Double Dash!! zijn ontworpen door Nintendo's beste landschapsarchitecten. De bochten en kronkels, bobbels en snelheidsstrips zijn zo neergelegd dat er een soort achtbaanrit ontstaat, waarvan je de rillingen krijgt. Zo kom je de blaffende Chain Chomp tegen, die je op het parkoers Luigi Grand Prix te grazen probeert te nemen en wordt de snelweg van Mushroom City bewaakt door Wiggler-vormige voertuigen. Stadions die baden in het licht van schijnwerpers, rustgevende oerwouden met gevaarlijk bewegende houten bruggen en de stad- en strandparkoersen van Delfino eiland. En dat zijn nog maar een paar van de omgevingen die je te zien krijgt, terwijl door de hoge snelheid de tranen over je wangen stromen.

    Klanten die dit kochten, kochten ook..

    Fifa Football 2005

    €2,50
    Fifa Football 2005
    Bij elke bestelling heb je
    Wij verzenden binnen
    Bezoek ook eens onze
    Altijd ruim 3500