Close
(0) items
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.
Producten
    Filters
    Instellingen
    Zoek

    Socom Tactical Strike

    €12,50
    Beleef SOCOM door de ogen van een compleet team in deze real-time strategy-game gebaseerd op commandoacties. Je voert het bevel over een groep van vier man, verdeeld
    over twee kleinere ploegen. Je kunt de teams tegelijkertijd verplaatsen via een duidelijke bevelinterface. De situatie op het slagveld verandert voortdurend, dus je moet je tactiek en bevelen steeds aanpassen.

    - Je mannen reageren op je bevelen zoals echte soldaten op het slagveld dat doen.
    - Zo heb je SOCOM nog nooit ervaren: beleef de actie door de ogen van een compleet commandoteam.
    - De militaire actie speelt zich in real-time af in de jungle en de steden van Panama.
    - Kies tussen commando-eenheden uit negen verschillende landen, waaronder de Nederlandse KCT, de Duitse KSK en de Franse GIGN.

    Recensie(s)

    SOCOM: U.S. Navy SEALs Tactical Strike is inmiddels al het derde deel uit de serie op de PlayStation Portable en verschijnt amper zes maanden na zijn voorganger. Dat is wel erg snel, maar toch bevat deze titel enkele ingrijpende veranderingen. De traditionele en meer actiegerichte gameplay is door de nieuwe ontwikkelaar Slant Six Games aan de kant geschoven en moet plaatsmaken voor tactiek en strategie. Een gewaagde zet die waarschijnlijk niet bij iedereen in goede aarde valt, maar het concept is verfrissend en veegt meteen één van de belangrijkste minpunten uit Fireteam Bravo 2 van de kaart.
    De complexe besturing van de SOCOM-franchise kwam op de PSP namelijk nooit honderd procent uit de verf. Vooral het ontbreken van een tweede analoge stick bracht een heleboel kopzorgen met zich mee. Aangezien je in Tactical Strike alleen bezig bent met het uitdelen van commando’s aan je vierkoppige team, hoef je dus nooit zelf de trekker over te halen waardoor ook de gebrekkige besturing verleden tijd is.

    Het commanderen werkt trouwens erg prettig. Je zweeft als het ware achter je team aan en bestuurt een cursor door de omgeving. Met een druk op de O-knop geef je de opdracht aan je manschappen dat ze zich naar de door jou aangewezen locatie moeten begeven. De X-knop wordt gebruikt voor de aanvalsmogelijkheden (schieten, een deur opblazen, …) en met de schouderknoppen kun je het team in twee eenheden splitsen (Alpha en Bravo). In het eerste level kun je nog met zijn allen naar voren rushen, maar naar mate het spel vordert, resulteert die aanpak gegarandeerd in een vroege dood.

    Elke confrontatie moet je voorzichtig plannen. Je brengt de twee eenheden naar een verschillende positie en door vernuftig samen te werken lok je zo de vijand uit zijn tent en ligt hij welgeteld één seconde later bloedend op de grond. Ondanks de lineaire opzet van de missies voelt het toch aan alsof je meer vrijheid hebt dan ooit tevoren. In elke situatie zijn er namelijk meerdere oplossingen mogelijk, wat de replaywaarde aanzienlijk vergroot.

    Jammer genoeg is Slant Six Games er niet in geslaagd om ook het tweede grote minpunt uit Fireteam Bravo 2 - de kunstmatige intelligentie - weg te werken. Vijanden zijn nog steeds niet al te snugger, waardoor ze niet reageren op je aanwezigheid en zo veranderen in een schietschijf. Knal je één van ze neer, dan kijkt de rest daar niet raar van op. Je teamgenoten brengen het er gelukkig iets beter vanaf. Ze reageren goed op de gegeven commando’s, maar voeren ze soms wat ongelukkig uit. Hierdoor stellen ze zich vaak kwetsbaar op, waardoor ze het leven laten en jij het risico moet nemen om ze te genezen. ‘No biggie’ zou je kunnen zeggen, maar het haalt het goed doordachte systeem wel wat onderuit. Toch heeft de kunstmatige intelligentie - of eerder het gebrek eraan - weinig invloed op het spelplezier.

    Nee, ik stoorde me meer aan de lange laadtijden bij aanvang van- of het herstarten van een missie. Nu krijg je daar wel iets voor terug. De uiteenlopende omgevingen zijn groot, met zorg gemaakt en zien er stuk voor stuk schitterend uit. Ze voelen misschien nog wat té leeg aan, maar we mogen niet vergeten dat het hier gaat om een PSP-game en dan moeten we logischerwijs rekening houden met enkele beperkingen. De muziek, de geluidseffecten en ingesproken stemmen zijn als vanouds piekfijn in orde. Je krijgt zelfs de optie om het spel volledig in het Nederlands te spelen. De Nederlandse voice-acting is duidelijk het zwakke broertje van de aanwezige taalopties, maar zal je vast en zeker eens goed laten lachen.

    Naast een vermakelijke singleplayer-campagne met een wel erg onorigineel verhaal, de mogelijkheid om missies te herspelen en een ‘instant-action’ modus, bevat Tactical Strike ook een uitgebreide multiplayer, speelbaar met maximaal vier spelers via ad-hoc en infrastructuur. Wegens omstandigheden (een bug in mijn recensie-exemplaar) heb ik de multiplayer niet optimaal kunnen testen, maar met vijf verschillende modi, een heleboel opties om je eigen game te creëren en headset-ondersteuning zul je jezelf niet snel vervelen.Conclusie: Het was een gewaagde keuze van Slant Six Games om de bekende SOCOM-gameplay overboord te gooien. Ze komen er gelukkig goed mee weg, want Tactical Strike is vernieuwend en de tactische gameplay leent zich uitstekend voor de PlayStation Portable. De game is verre van perfect en ik ben me ervan bewust dat het nieuwe concept niet iedereen zal aanspreken, maar Tactical Strike haalt wel een hoger niveau dan zijn twee voorgangers en is momenteel de beste SOCOM-game die je in het aanbod van de PSP kunt vinden.

    Beleef SOCOM door de ogen van een compleet team in deze real-time strategy-game gebaseerd op commandoacties. Je voert het bevel over een groep van vier man, verdeeld
    over twee kleinere ploegen. Je kunt de teams tegelijkertijd verplaatsen via een duidelijke bevelinterface. De situatie op het slagveld verandert voortdurend, dus je moet je tactiek en bevelen steeds aanpassen.

    - Je mannen reageren op je bevelen zoals echte soldaten op het slagveld dat doen.
    - Zo heb je SOCOM nog nooit ervaren: beleef de actie door de ogen van een compleet commandoteam.
    - De militaire actie speelt zich in real-time af in de jungle en de steden van Panama.
    - Kies tussen commando-eenheden uit negen verschillende landen, waaronder de Nederlandse KCT, de Duitse KSK en de Franse GIGN.

    Recensie(s)

    SOCOM: U.S. Navy SEALs Tactical Strike is inmiddels al het derde deel uit de serie op de PlayStation Portable en verschijnt amper zes maanden na zijn voorganger. Dat is wel erg snel, maar toch bevat deze titel enkele ingrijpende veranderingen. De traditionele en meer actiegerichte gameplay is door de nieuwe ontwikkelaar Slant Six Games aan de kant geschoven en moet plaatsmaken voor tactiek en strategie. Een gewaagde zet die waarschijnlijk niet bij iedereen in goede aarde valt, maar het concept is verfrissend en veegt meteen één van de belangrijkste minpunten uit Fireteam Bravo 2 van de kaart.
    De complexe besturing van de SOCOM-franchise kwam op de PSP namelijk nooit honderd procent uit de verf. Vooral het ontbreken van een tweede analoge stick bracht een heleboel kopzorgen met zich mee. Aangezien je in Tactical Strike alleen bezig bent met het uitdelen van commando’s aan je vierkoppige team, hoef je dus nooit zelf de trekker over te halen waardoor ook de gebrekkige besturing verleden tijd is.

    Het commanderen werkt trouwens erg prettig. Je zweeft als het ware achter je team aan en bestuurt een cursor door de omgeving. Met een druk op de O-knop geef je de opdracht aan je manschappen dat ze zich naar de door jou aangewezen locatie moeten begeven. De X-knop wordt gebruikt voor de aanvalsmogelijkheden (schieten, een deur opblazen, …) en met de schouderknoppen kun je het team in twee eenheden splitsen (Alpha en Bravo). In het eerste level kun je nog met zijn allen naar voren rushen, maar naar mate het spel vordert, resulteert die aanpak gegarandeerd in een vroege dood.

    Elke confrontatie moet je voorzichtig plannen. Je brengt de twee eenheden naar een verschillende positie en door vernuftig samen te werken lok je zo de vijand uit zijn tent en ligt hij welgeteld één seconde later bloedend op de grond. Ondanks de lineaire opzet van de missies voelt het toch aan alsof je meer vrijheid hebt dan ooit tevoren. In elke situatie zijn er namelijk meerdere oplossingen mogelijk, wat de replaywaarde aanzienlijk vergroot.

    Jammer genoeg is Slant Six Games er niet in geslaagd om ook het tweede grote minpunt uit Fireteam Bravo 2 - de kunstmatige intelligentie - weg te werken. Vijanden zijn nog steeds niet al te snugger, waardoor ze niet reageren op je aanwezigheid en zo veranderen in een schietschijf. Knal je één van ze neer, dan kijkt de rest daar niet raar van op. Je teamgenoten brengen het er gelukkig iets beter vanaf. Ze reageren goed op de gegeven commando’s, maar voeren ze soms wat ongelukkig uit. Hierdoor stellen ze zich vaak kwetsbaar op, waardoor ze het leven laten en jij het risico moet nemen om ze te genezen. ‘No biggie’ zou je kunnen zeggen, maar het haalt het goed doordachte systeem wel wat onderuit. Toch heeft de kunstmatige intelligentie - of eerder het gebrek eraan - weinig invloed op het spelplezier.

    Nee, ik stoorde me meer aan de lange laadtijden bij aanvang van- of het herstarten van een missie. Nu krijg je daar wel iets voor terug. De uiteenlopende omgevingen zijn groot, met zorg gemaakt en zien er stuk voor stuk schitterend uit. Ze voelen misschien nog wat té leeg aan, maar we mogen niet vergeten dat het hier gaat om een PSP-game en dan moeten we logischerwijs rekening houden met enkele beperkingen. De muziek, de geluidseffecten en ingesproken stemmen zijn als vanouds piekfijn in orde. Je krijgt zelfs de optie om het spel volledig in het Nederlands te spelen. De Nederlandse voice-acting is duidelijk het zwakke broertje van de aanwezige taalopties, maar zal je vast en zeker eens goed laten lachen.

    Naast een vermakelijke singleplayer-campagne met een wel erg onorigineel verhaal, de mogelijkheid om missies te herspelen en een ‘instant-action’ modus, bevat Tactical Strike ook een uitgebreide multiplayer, speelbaar met maximaal vier spelers via ad-hoc en infrastructuur. Wegens omstandigheden (een bug in mijn recensie-exemplaar) heb ik de multiplayer niet optimaal kunnen testen, maar met vijf verschillende modi, een heleboel opties om je eigen game te creëren en headset-ondersteuning zul je jezelf niet snel vervelen.Conclusie: Het was een gewaagde keuze van Slant Six Games om de bekende SOCOM-gameplay overboord te gooien. Ze komen er gelukkig goed mee weg, want Tactical Strike is vernieuwend en de tactische gameplay leent zich uitstekend voor de PlayStation Portable. De game is verre van perfect en ik ben me ervan bewust dat het nieuwe concept niet iedereen zal aanspreken, maar Tactical Strike haalt wel een hoger niveau dan zijn twee voorgangers en is momenteel de beste SOCOM-game die je in het aanbod van de PSP kunt vinden.

    Bij elke bestelling heb je
    Wij verzenden binnen
    Bezoek ook eens onze
    Altijd ruim 3500